top of page

עושים היסטוריה | הסיפור מאחורי המותג הגרמני - ניוואה



הקרם הכחול המפורסם בעולם


רקע

פול קארל באיירסדורף, היה איש עסקים גרמני בעל מספר בתי מרקחת וב-1880 כשהוא בן 44 הוא מגיע לעיר המבורג שבצפון גרמניה, לנסות את מזלו.

שם הוא פוגש את רופא העור, דר' פאול גרשון אונה (PAUL GERSON UNA), שלימים יהפוך להיות פרופסור מומחה למחלות עור ואיתו הוא מקים את חברת באיירסדורף ויחד הם מפתחים משחה על בסיס שרף עצים המטפלת בפצעים פתוחים. בשנת 1890 לאחר שבנו הצעיר מתאבד מחליט מר באיירסדורף, להשקיע את זמנו בחיק המשפחה ולמכור את החברה לרוקח יהודי בשם אוסקר טרופלוביץ, שהיה גם איש עסקים לא פראייר בכלל (:

אוסקר ממשיך לעבוד בצמוד לדר' אונה וב-1901 הם משווקים לעולם את הפלסטר הראשון שכובש את העולם.

מספר שנים לאחר מכן, הם שוב מפתיעים ומוציאים לשוק את משחת השיניים הראשונה בשפורפרת בשם PEBECO.


פבקו - לשיניים בריאות

שינוי השם לניוואה

ב-1910 אוסקר מתחיל בשיתוף פעולה פורה עם הכימאי דר' אייזק ליפשיץ, שלו היה פטנט לייצור משחות ויחד הם מפתחים קרם לטיפוח העור המופק משומן צמר כבשים שאינו נמצא רעיל ויציב לאורך זמן והם מחליטים לשווק אותו תחת השם - ניוואה (NIVEA) שפירושו מלטינית הוא שלג, בגלל צבעו הלבן בוהק של הקרם.

ברבות השנים הקרם הופך לנמכר ביותר באירופה ובארה"ב.


תקופת מלחמת העולם הראשונה

בין השנים 1914-1918 נעצר כמעט לחלוטין הייצוא מגרמניה מה שפוגע קשה בהכנסות החברה.

בנוסף, לקראת סוף המלחמה כשהוא בן 55 בלבד מת בפתאומיות אוסקר טרופלוביץ וניהול החברה עובר לידיו של דר' יעקובסון שהיה חוקר במפעל. ב-1919 ממשיכה החברה לייצר מוצרים שונים בתחום הגיינת הפה וטיפוח העור ושנת 1922 מוציאה לשוק את הדיאודרנט של ניוואה.


תקופת הנאצים

ב-1933 עם עליית הנאצים לשלטון בגרמניה, מתחילות הצרות בניוואה. מתחרים עסקיים יוזמים קמפיינים אנטישמיים שבו הם הפיצו פתקים צהובים ודביקים עם הכיתוב: "מי שקונה ניוואה תומך בחברה יהודית" בנוסף, בתי מרקחת ופרפורמריות נתבקשו להמליץ על מוצרים בעלי מוצא לאומי גרמני ולא על מוצרים של חברות יהודיות.


מוצרי החברה

קו המוצרים של ניוואה במרוצת השנים כוללים מוצרים מתחומים רבים:

קרמים לטיפוח פנים, קוסמטיקה דקורטיבית, לטיפוח ועיצוב השיער, דאודורנטים, קרמי גוף, קרמים לידיים, מסנני קרינה, סבונים וג'ל למקלחת. אבל הקרם הקלאסי של ניוואה המטפל ביובש בידיים ובפנים היה ללהיט שנשאר כך עד היום.


ניוואה היום

ניוואה נחשבת כיום לאחת מיצרניות הקרמים לטיפוח העור הגדולה בעולם, והיא מופצת ומשווקת כמעט בכל שפה עד כדי כך שרבים חושבים כי המוצר שייך למדינה שלהם. החברה עד היום מונהגת ברוח הממציא שלה אוסקר טרופלוביץ שדאג לעובדיו והתייחס אליהם בכבוד רב. הוא היה נוהג לתת להם הפסקות ארוכות לצהריים ומי שהיה רוצה היה יכול אפילו לנסוע הביתה ולנוח. בנוסף, הוא הפעיל קופת חיסכון לעת זיקנה לכל עובד ומה שהעובדים היו שמים בה הוא היה מפקיד סכום גדול יותר, לפנסיה. תנאי העסקה הטובים נמשכים עד היום בחברה. תודות למר טרופלוביץ.


אוסקר טרופלוביץ - היה איש טוב

לטיולים ומסלולים בקרו באתר: https://www.amirinberlin.com/

עקבו אחרינו בפייסבוק: https://www.facebook.com/amirinberlin



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page